نشست هم اندیشی به منظور تحلیل و بررسی برنامه های سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و اساتید برجسته قرآنی برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، این نشست با هدف بررسی روند برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و دریافت نکته نظرات اساتید قرآنی برگزار شد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در این نشست با اشاره به تشکیل 20 کمیته تخصصی به منظور برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز گفت: ریاست این مسابقات بر عهده دکتر جبارزاده استاندار محترم است.
 
حجت السلام سید شهاب الدین حسینی از برگزاری روزانه بیش از هفت محفل قرآنی از 12بهمن ما تا به امروز خبر داد و گفت: مقرر شده است تا زمان برگزاری مسابقات بیش از 200 محفل قرآنی در استان برگزار شود.
 
وی گفت: همایش علامه طباطبایی و قرآن و همایش شهریار و قرآن نیز با حضور استاید برجسته همزمان با برگزاری مسابقات قرآنی در استان برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: همایش علامه طباطبایی و قرآن با سخنرانی دکتر دینانی و آیت الله محمد باقر تحریری در دانشگاه تبریز برگزار می شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: همایش شهریار و قرآن نیز با نگاه به رویکرد قرآنی استاد شهریار و تاثر قرآن در آثار وی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود.
 
وی از آمادگی برای پذیرش 35 هزار نفر برای استفاده دوستاران قرآن از این مسابقات خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور بیش از 500 نفر از متسابقین کشوری برگزار خواهد شد.
 
وی از تلاش های این مجموعه برای پخش اینترنتی مسابقات خبر داد و گفت: تلاش می کنیم مسابقات به صورت اینترنتی پخش شود.
 
حجت السلام حسینی، همزمان با برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، دانشکده علوم قرآنی نیز به صورت رسمی افتتاح خواهد شدو از اول مهر ماه به طور رسمی فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در رشته های مدیریت و قرآن، اقتصاد و قرآن، روانشناسی و قران و ... آغاز خواهد کرد.
 
در ادامه این نشست اساتید قرآنی به بیان نکته نظرات خود در خصوص مسابقات پرداختند.
 
گفتنی است سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 5 الی 11 اسفند ماه درتبریز برگزار می شود.
/2759/